Oferta naukowo-badawcza

Charakterystyka prowadzonych badań

Ze względu na specyficzność Katedry tematyka prac naukowych jest wielowątkowa. Podstawowa problematyka dotyczy przekładni, przy czym konstrukcje i technologia walcowych przekładni zębatych zajmują miejsce szczególne. W tej problematyce Katedra ma ugruntowaną pozycję w Polsce. Główne nurty badawcze Katedry koncentrują się na zagadnieniach związanych ze zwiększaniem nośności i niezawodności mechanicznych układów napędowych oraz badaniem ich elementów.

Prowadzone są również badania związane z szybkim prototypowaniem (ang. RP – Rapid Prototyping), szybkim wytwarzaniem narzędzi (ang. RT – rapid tooling) oraz inżynierią odtwórczą (ang. RE – Reverse Engineering). Obszary zainteresowań można podzielić na trzy zasadnicze grupy: medyczne, mechaniczne, artystyczne.

Wykaz prac naukowo-badawczych realizowanych w Katedrze:

  • realizacja badań z zakresu szybkiego prototypowania z wykorzystaniem technologii MEM,
  • realizacja badań z zakresu szybkiego prototypowania z wykorzystaniem technologii PolyJet,
  • realizacja badań z zakresu szybkiego prototypowania z wykorzystaniem technologii DMLS,
  • realizacja badań z zakresu szybkiego prototypowania z wykorzystaniem technologii FDM, wykonywanie modeli bazowych,
  • wykonywanie form silikonowych,
  • odlewanie próżniowe w formach silikonowych,
  • wykonywanie woskowych modeli odlewniczych,
  • frezowanie drobnych elementów maszyn lub prototypów, w zakresie wymiarowym: 305x305x105 mm,
  • pomiar naprężeń z wykorzystaniem światła spolaryzowanego,
  • pomiary/odczyt naprężeń/danych z zespołu czujników tensometrycznych,
  • określanie właściwych parametrów procesu wytwarzania złączy,
  • badanie wytrzymałości uzyskanych połączeń,
  • ocena jakości połączenia na przekrojach,
  • wykonywanie pomiarów podstawowych wielkości geometrycznych,
  • prowadzenie pomiarów na podstawie modelu CAD. Analiza zgodności wymiarowej detalu z dokumentacją,
  • odtwarzania nieznanej geometrii detali przy użyciu WMP i systemu CAD,
  • współrzędnościowe pomiary walcowych kół zębatych,
  • pomiary geometrii łopatek silników lotniczych,
  • prowadzenie procesów inżynierii odwrotnej,
  • pomiar temperatury z wykorzystaniem strumienia światła podczerwieni,
  • badanie zmęczeniowe kół zębatych walcowych o zębach prostych lub śrubowych,
  • pomiar momentu i prędkości obrotowej oraz siły na badanej przekładni,
  • pomiar chropowatości, falistości i profilu wg DIN i ISO,
  • wykonywanie modeli 3D-CAD elementów i zespołów maszyn,
  • modelowanie bryłowe kół zębatych,
  • prowadzenie analiz zazębienia przekładni zębatych w środowisku CAD,
  • przygotowanie modeli na potrzeby wydruku na urządzeniach RP,
  • symulacja drgań układów mechanicznych.

W przypadku zapytań ofertowych prosimy kontaktować się z sekretariatem Katedry Konstrukcji Maszyn kontakt

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję